Kalkar

21 juni 2018 - Düsseldorf, Duitsland

Morgen gaan we op Nederland af. Als wij  terug kijken is het net een film en lijkt het zo onwerkelijk allemaal. Zoveel mensen gesproken en zoveel mensen die ons overal mee hielpen. We hebben zoveel indrukken moeten verwerken, dat wij soms denken het gedroomd te hebben. Maar één ding weten wij zeker, dit hadden wij voor geen goud willen missen. Ook jullie reacties zijn erg leuk. Wij denken geen moment aan T.V . radio of de krant , heerlijk. Vandaag vertrokken naar Kalkar. Met het pontje de Rijn overgestoken.Het zou een tochtje worden van ongeveer 58km. Wij hebben hem iets langer gemaakt, 79km. Er was een natuurgebied en we besloten daar doorheen te fietsen. Prachtig gebied met vele meren langs de Rijn. Daarna koers gezet richting Kalkar. In een gezellig dorpje waar markt was een korte middag lunch gedaan. Het was zonnig weer, alleen stond er een harde Noordwesten wind. Het was dus ondanks de E-bike fiets flink trappen. In Kalkar nog een kleine tegenslag. Toen wij daar in een fietsenwinkel de weg vroegen bleek dat we zo'n 8km terug moesten fietsen. Maar dat waren wij inmiddels wel gewend. De Weideweg bleek in Ghriet te liggen en viel onder de Gemeente Kalkar.Terug gefietst en de Weideweg 28 gevonden. Een oude boerderij maar netjes en schoon vanbinnen. Maar ik ben mijn eigen rot geschrokken toen ik in onze kamer kwam. Er stond een grote foto op tafel met daarop twee kleine ettertjes glunderend in mijn cockpit. Met als tekst Als de kat van huis is......Ik had de  deur toch goed afgesloten en de sleutel goed opgeborgen. Ik denk dat Hilda en Vanessa in het complot zaten. Wilde bijna met een rotgang naar huis fietsen.

Bedankt hoor en nee hoor, het was een heel goede grap. 😁😬😊

Tot In Nederland....

Groeten van Kees en Marijke.

1. Vanessa:
    21 juni 2018
    Ha,ha, we dachten al dat je door die kaart iets sneller nr huis zou fietsen! Noon dacht zelfs dat je gelijk in ht vliegtuig zou springen!
    Ze hebben trouwens maar 1 rondje gevlogen hoor, even langs de Rijn.

Dus morgen op naar ons winderige kikkerlandje. Wat zal ht een makkie zijn om daar de weg te vragen!
    Nog een weekje en dan kunnen we elkaar omhelzen en proosten op jullie avontuur en veilige aankomst! We kijken er naar uit maar wensen jullie eerst nog een paar hele fijne dagen in eigen land.
    Slaap lekker straks (en niet over je cockpit dromen hoor, die staat nog ongeschonden op je te wachten, precies zoals je 'm hebt achter gelaten). Dikke kus!
  2. Fiona:
    21 juni 2018
    Hihi alleen de voorpret was al enorm leuk! Maar Hilda treft absoluut geen blaam hoor.
    Vind het wel weer fijn dat jullie "in de buurt" komen en we jullie volgende week weer live mogen begroeten. Maar nog fijner om te lezen is dat het een onvergetelijke reis voor jullie is geworden. Ik heb ook op afstand ook enorm mee genoten. Alvast welkom terug in Nederland en geniet nog maar een week volop! Liefs!