Capelle aan de IJssel

25 juni 2018 - Schalkwijk, Nederland

Vanochtend een heerlijk ontbijt gehad . Wij konden er weer tegen. De lucht was betrokken en er waaide een frisse wind, maar het was droog. Na een hartelijk afscheid van Casper, Annemarie en Fynn weer op de fiets geklommen. Het ging heerlijk en dankzij de TomTom geen verloren kilometers. Het Hollandse landschap trok aan ons voorbij. Dijken, groene weiden doorsneden met de Lek. Schitterende waterpartijen beneden aan de uiterwaarden van de Lek. Enorme stukken natuur met veel vogels en zelfs ooievaars hebben we gezien. Het weer werd gaandeweg steeds mooier en de wind minder. Met het veerpont de Hollandse Ijsel over gestoken naar de andere kant en later nog met een klein fiets pontje weer over gestoken.

Wij weten niet exact hoe het zit met die rivier namen, ze gaan telkens over in een andere naam. Het ging snel vandaag en waren wij al gauw in Capelle aan de IJssel. Ik dacht om 13.45 na zo,n 58km. We hadden afgesproken met Hieke  een nicht van Marijke dat we zouden langskomen. Wij konden dan gelijk daar eten. Ze woonden niet ver van ons gastadres, zo,n 10minuten op de fiets. Omdat wij al vroeg bij ons gastadres waren was er nog genoeg tijd om daar heerlijk liggen te zonnen. Rond 5uur naar Hieke en Jan gegaan. Wat een fijne en hartelijke mensen. Ze wonen in een mooi huis met een gezellige tuin dicht aan de Hollandse Ijsel tegen een schitterend natuurgebied. Terwijl Hieke en Jan een heerlijke Zwitserse maaltijd gingen bereiden zaten wij aan een lekker wijntje in de tuin. De maaltijd was voor ons heel apart maar super lekker. Daarna nog een toetje, het was heerlijk allemaal. We hebben veel gelachen en gezellig zitten praten. De tijd vloog ook om en we moesten al snel afscheid nemen. Hierbij wij Hieke en Jan heel erg bedanken voor de hartelijke ontvangst. In ons huisje aan gekomen gedoucht en met gang naar bed.

Groeten van Kees en Marijke

1. Fiona:
    26 juni 2018
    Jeetje het loopt echt allemaal voortvarend zeg! En vandaag bereiken jullie officieel het eindpunt Vd Rijn (of Lek of Nieuwe Maas) bij Hoek v Holland, toch ook een mooi moment!
  2. K2:
    26 juni 2018
    Respect voor de wijze waarop jullie enthousiast en gemotiveerd steeds jullie fietsdoelen bereiken. Erg leuk om te lezen. We zijn benieuwd naar het aantal afgelegde kilometers als jullie fietsavontuur ten einde is. Veel plezier nog de laatste dagen.