Duisenburg Duitsland

20 juni 2018 - Duisburg, Duitsland

Goed nieuws, de WiFi werkt hier perfect. Vandaag iets uitgeslapen, weer een bakkertje opgesnord en even later op weg naar Duisburg. Klein beetje gesmokkeld door Noon haar route te lezen. Hierdoor waren we alweer snel bij de Rijn. Het weer was heerlijk, blauwe hemel met mooie witte wolken. We genoten van dit alles en fietste lekker door. Alles ging goed, maar we wisten dat we goed moesten opletten. Duisburg had twee Bauwstrabe. Nam je de verkeerde , dan was het 15km fout. Samen dus 30km meer.

Bij  Hornberg de brug over de Rijn genomen. Tot zover niets aan de hand. Toch hier en daar gevraagd. We dachten dat we er al zowat waren maar dus niet. We moesten nog een stuk westelijker, zo,n 15km. Wij op weg , maar we twijfelden toch een beetje. In de straat waar wij reden zag ik aan de overkant een Italiaanse ijssalon waar een stel met een kind een ijsje zat te eten. Daar wat besteld en sprak ik ze aan. Ik liet ze het adres zien en gingen het bestuderen. De dochter pakte haar mobile en ging naar Google maps. Na wat turen op het scherm vertelde zij, dat we de Rijn moesten oversteken. Voorzichtig vroeg ik haar of dit wel klopte? En inderdaad, ze had het fout. Weetje, zei ze tot me, wacht maar even. Ze ging bij de ijssalon naar binnen en kwam terug met een pen en papier. Driftig ging ze de hele route voor ons opschrijven. Was ons geluk weer een beetje terug gekomen??. Oma was ondertussen met het kind verstoppertje aan het spelen. Ik vertelde de schoonmoeder dat de kinderen in Holland ook dit spel speelde.

Ik zei, dat wij dat in Holland verstoppertje noemde. in het Duits leek het er ook op, grappig. Nadat wij ze hartelijk hadden bedankt gingen we op weg. We hadden een goede routebeschrijving te pakken, super. Met het papiertje stevig in mijn handen geklemd kwamen wij in recordtijd aan. Namelijk om 14.45 na zo,n 58km.  En we hadden de goede straat te pakken. Goed hè Noon? Heel gezellige mensen waarvan er een Engels spreekt. WiFi doet het hier super, wat een verademing. Het was een prachtige tocht , zo,n 25gr. De avond was zwoel en hebben heerlijk buiten gezeten. Met een biertje en een wijntje, het Zwitserse gevoel gecreëerd.

Dit was het zo,n beetje vandaag. We genieten weer met volle teugen en ruiken de Nederlandse grens.

Liefs en groeten van Marijke en Kees

1. Fiona:
    20 juni 2018
    Oh wat heerlijk zo'n ontspannen tocht, heel fijn! En ook nog lekker in de zon gelegen zo te zien. Nou nog daagjes genieten en dan in Nederland weer even bijkomen van een dagje rust. Succes morgen naar Kalkar, kan niet misgaan zou je zeggen....? Haha, geniet ze. Dikke knuffel
  2. Jacqueline:
    21 juni 2018
    Jeetje, wat relaxed, dit verhaal! Wat een verschil met de dag ervoor!
    Viel Vergnügen!