Rankweil

3 juni 2018 - Tschiertschen, Zwitserland

Vandaag om half negen aan de afdaling begonnen vanuit Tschiertschen. Die was vrij heftig over 9km naar Chur. De remmen waren van levensbelang. Halverwege gestopt om de remmen te laten afkoelen. De velgen waren kokend heet. Ze laten goed.laten afkoelen en de afdaling verliep verder goed. Was blij dat we allebei beneden waren. Verder was het weer prachtig. En dan zagen we voorbij Chur de Rein. Prachtig. Schitterende tocht van uiteindelijk 86km. Aankomsttijd was 18.00 uur. Het was in  Rankweil zoeken i.v.m. geen werkende tomtom. Bij een verzorgingshuis aan een medewerkster de weg gevraagd. Ze zei dat het moeilijk te vinden was. Ze pakte haar E-bike en riep volg me maar. Ongelooflijk, maar ze bestaan echt nog deze mensen. Wat een aardig en lief mens. We hadden het anders echt nooit gevonden. Ook onderweg een vader en zoon ontmoet uit Australië. Ware op doorreis in Europa. De vader had in Eindhoven gestudeerd en kon nog een paar woorden Nederlands. In Liechtenstein was een dorpsfeest en daar een biertje genomen. Plots zag Marijke de vader en zoon weer lopen. Gezellig met hen weer een biertje gedaan en de tijd wat vergeten. Snel afscheid van ze genomen en op de fiets gesprongen richting Rankweil. Het is tot nog toe een prachtig avontuur met een super omgeving. Bij een pinautomaat vroegen we de weg naar Rankweil. Ze vroeg waar wij naar toe gingen. Naar Nederland, zei Marijke. Ze viel bijna om en mochten haar auto wel gebruiken,haha . Zouden we er nu al zo slecht uit zien?.oké,ik ga stoppen, we zijn allebei dwars af. Overgens in Rankweil heerlijk gegeten bij een pot plaatselijk gebrouwen bier. Super lekker bier.

Groeten van Marijke en Kees of Pap en Mam

1. Nel en Henk:
    4 juni 2018
    Zo knap hoor jullie hebben een flinke rit gemaakt vandaag. Zo'n afdaling lijkt me vreselijk eng. Wat een mooie foto's. Morgen weer een lange tocht voor de boeg. Fijne dag toegewenst.
  2. Fiona:
    4 juni 2018
    Fantastisch zeg, wat een belevenissen! Wel ff balen dat de afstand 11 km langer was dan gepland. Hopelijk geldt dat niet voor alle afstanden.. op naar de Bodensee!