Osthofen Duitsland

13 juni 2018 - Osthofen, Duitsland

Vandaag was de bestemming Osthofen, ongeveer 60km. Het weer was goed, stevige NW wind kracht 5. De temperatuur was beduidend lager rond de 18gr. Maar droog en goed fietsweer. Ontbeten weer bij een bakkerij met heerlijke koffie.

De Rein weinig gezien maar de natuur was prachtig. Na een poosje reden wij de stad Ludwig haven in. Ook weer een prachtige stad, met vele schitterende gebouwen.

Wel een zeer drukke stad met de snelweg over de Rein naar Mannheim. Het was echter allemaal goed aangegeven. Na een korte pauze voor een pilsje en koffie waren we al snel weer op weg. Genietend van het landschap reden we op Osthofen af. Het ging allemaal van een leien dakje. Het hotel in een prachtig stadje was snel gevonden.

Wat een schitterend hotel, je waant je echt in de middeleeuwen. We werden ontvangen door een gezellige dikbuikige gastheer met humor. Kregen een heerlijke glas wijn als verwelkoming. Kunnen jullie eerst wat tot rust komen, zei hij. Hierna de fietsen, bagage enz. opgeruimd . Nog wat foto's genomen met Marijke als de jonkvrouw achter de tafel. Ook ons onderkomen was wederom geweldig. Na alles te hebben bewonderd, kreeg ik trek in een peukje. Buiten gekomen trok ik de deur dicht in het slot.

Even het stadje ingelopen en weer terug naar het hotel. Kon er niet meer in.

Geen sleutel bij mij en mijn telefoon lag op onze kamer. Kon Marijke dus niet bellen.

De Kasteelheer maar opgezocht die hem lachend voor mij opende. Verder eigenlijk geen avonturen deze keer. De rit was deze keer 61km. Dus mooi op het schema van Noon. Het avondeten doen we vandaag in het hotel. Ben benieuwd.

Allemaal weer bedankt voor de vele reacties, erg leuk en geeft ons de nodige steun.

Groeten en liefs van Marijke en Kees

1. Lia Klein:
    13 juni 2018
    Wat weer een prachtig verhaal. Ontzettend fijn dat jullie zoveel moois zien en dat het allemaal voorspoedig gaat. Eet smakelijk!! Fijne avond. En Kees volgende keer goed opletten met peultjes en sleutels🤣🤣🤣
  2. Fiona:
    13 juni 2018
    Fijn dat jullie nu aldoor onder die 100km blijven haha! Was even bang dat jullie morgen al weer thuis zouden zijn. Maareh, klopt dat eigenlijk wel? Als ik de kaart mag geloven zijn jullie vandaag via Nederland (Helmond) naar Wiesbaden gefietst! Fijne avond in jullie kasteel. Liefs
  3. Fiona:
    13 juni 2018
    Oeps, ik bedoel Osthofen in plaats van Wiesbaden (ik loop een dag vooruit ;-))
  4. Vanessa:
    14 juni 2018
    Kun je daar niet een kasteeltje op de kop tikken pap? Dan komen we daar wonen met zn allen!
    Mooie foto's weer! X
  5. Julia:
    15 juni 2018
    Wauw hahahaha fantastisch zeg die verhalen van jullie! Zo kunnen we meegenieten. Het klinkt echt te gek deze fietsreis en voeg deze toe aan mijn verlanglijstje. Mooi dat jullie werken aan de bucket list. Geweldige mensen ontmoeten tijdens de reis. Vooral dat ontbijt en het borreltje in de middag maakt het extra aantrekkelijk. Slaap lekker, voor de volgende etappe! Trots dat jullie zoveel km's in de benen hebben, en telkens de route goed weten te vinden. Groetjes, Julia
  6. Kees en Marijke:
    15 juni 2018
    Hoi Julia. Leuk dat je het volgt. Heb nu al dagen geen WiFi op mijn tablet. Dat is balen. Maar we genieten ongelooflijk. Super weer. Grt. Kees en Marijke🚴🏾‍♀️🚴🏾‍♀️