Oeschgen

6 juni 2018 - Jestetten, Duitsland

Vanmorgen ontbeten bij een plaatselijke bakkerij. Om 9uur vertrokken vanuit Jestetten naar Oeschgen. Op naar de Rein. Wat een tocht werd dit. De Rein weinig gezien, maar wel vele bergtoppen en de bijbehorende dalen. Er was niets vlak, alleen maar klimmen en afdalingen. We hebben ze allemaal dubbel of driedubbel gedaan. Kwamen toch nog in Koblenz uit. Daar de brug over de Rein genomen en waren we weer in Zwitserland. Daarna wisten het niet meer en waar Oeschgen lag kon niemand ons vertellen. Een vriendelijke man ging ons op fiets voor en liet ons later los. Hij zei ons vooral het kleine stroompje te volgen naar Oeschgen. Ja,ja, het stroompje hield op en een slecht grindpad begon. Wat nu, vroegen wij ons af. De redding was nabij.  Wij zagen een vrouw met haar dochter in de tuin. Nadat we vroegen waar Oeschgen lag zij ze ons dat wij totaal verkeerd zaten. De vriendelijke vrouw ging naar binnen en kwam met geprinte routebeschrijving terug.Het was inmiddels 18.00 uur. Daarbij kregen we ook nog uitleg in het Engels. Geweldig en hebben veel gelachen met ze. Het was nog zo,n 2uur op de fiets. Hebben in de buurt van Oeschgen nog een extra berg beklommen waar geen eind aan kwam. Daar onze overnachting gebeld en hoorde dat we deze berg voor niets hadden bekijken. Later in Oeschgen aangekomen vond haar man ons beneden. Moesten achter zijn auto aan weer een berg op. Deze overtrof alles, maar we hebben het gered met de tong op de pedalen. Dit was een dag dat alles verkeerd ging, behalve het weer.  Het was echt afzien bij zo,n 28 graden. We waren om 20.30 bij ons huisje na zo,n 100km op de teller. Ook zaten we veel op erg drukke wegen en weinig fietspaden. Marijke hield zelfs vrachtwagens op die haar niet konden passeren.

Maar we stapten met een brede grijns van de fiets af en hadden dit toch niet willen missen. Vanwege deze heftige dag weinig foto's gemaakt, sorry. Alleen een paar van het huisje. Tot nog toe een schitterend avontuur.

p.s.

Weer een heel mooi huisje met zwembad en een kelder met heerlijk koud bier.

Zie uitzicht op de foto's.

Groeten van Kees en Marijke

1. Nel en Henk:
    6 juni 2018
    Wat een rit zeg vandaag. Wat zullen jullie moe zijn. Hoe gaat het met de spieren, hopelijk geen spierpijn. Hopelijk morgen minder bergen en dalen of nemen jullie een vrije dag. Mooie dag morgen .
    groten van ons.
  2. Maureen:
    6 juni 2018
    Jemig dat is wel weer een avontuur. Stond er geen masseur klaar om de pijnlijke spieren weer even los te kneden. Doe zouden ze eigenlijk standaard bij het huisje moeten leveren. Hoop bijna dat jullie morgen een dagje vrij hebben en anders misschien een dagje met wat minder stijle paden. Rust lekker uit, jullie zullen wel lekker slapen vanacht. X
  3. Fiona:
    7 juni 2018
    Jullie maken het wel extra spannend zo 😬
    Klinkt erg heftig, hopelijk heeft een fijne nachtrust jullie goed gedaan. En misschien een idee die TomTom van je ergens te laten maken??? Succes maar weer vandaag en gelukkig bijna tijd voor een rustdag!